Autorizatie de demolare – ce este si cum o poti obtine? - Hauze - Proiecte case, arhitectura, structura si instalatii

Autorizatie de demolare – ce este si cum o poti obtine?

Autorizatia de demolare cover

Atunci cand ai un teren pe care se afla o casa veche, intr-o stare in care nu poate fi folosita ca locuinta, prima intrebare care apare este daca poate fi demolata, astfel incat in urma ei sa fie ridicata o constructie noua. Raspunsul cel mai simplu este ca da, se poate. Pentru ca acest lucru sa fie posibil, insa, este nevoie, in primul rand, de o autorizatie de demolare.

Demolarea unei case vechi presupune mai multe etape, iar prima este obtinerea autorizatiei in acest sens. Cat costa aceasta si cum poate fi dobandita cat mai rapid? Raspunsurile la aceste intrebari, plus alte informatii la fel de valoroase sunt disponibile in acest articol.

Demolarea unei case si ce presupune acest proces

Demolarea unei case si ce presupune aceasta

Daramarea unei case vechi, in vederea construirii uneia noi, presupune, in primul rand, obtinerea unei autorizatii de demolare, pentru care se va pregati un dosar cu mai multe documente, care trebuie sa fie depus la autoritatile locale.

Dezafectarea unei constructii vechi poate fi totala sau partiala, insa, indiferent de tipul de demolare pentru care optezi, autorizatia de desfiintare trebuie sa fie ceruta de la primaria de pe raza localitatii in care se afla imobilul si trebuie sa corespunda cu planurile urbanistice locale, precum si sa respecte legile in vigoare.

Pentru obtinerea unei autorizatii de demolare, trebuie sa te pregatesti cu mai multe documente, precum si pentru plata unor taxe.

Acte necesare pentru demolarea unei case vechi

Demolarea unei case nu este un proces de lunga durata, insa pentru obtinerea autorizatiei de desfiintare este bine sa te pregatesti din timp, astfel incat sa te asiguri ca ai un dosar complet atunci cand te prezinti in fata autoritatilor.

Acte necesare pentru demolarea unei case veche

Actele necesare pentru demolarea unei case vechi sunt:

  • cererea-tip, care este eliberata impreuna cu anexele;
  • titlul de proprietate;
  • certificatul de urbanism si avizele aferente acestuia;
  • certificatul de atestare fiscala din care sa reiasa valoarea imobilului;
  • o declaratie pe proprie raspundere conform careia proprietatea nu este obiectul niciunui litigiu;
  • dovada platii taxei de demolare;
  • fotografii ale constructiei care urmeaza sa fie desfiintata;
  • documentatia tehnica pentru autorizarea demolarii (DTAD).

Pentru a obtine autorizatia de demolare a unui imobil, este important ca fotografiile realizate sa fie sugestive pentru starea de degradare a cladirii si sa arate cat mai clar care sunt factorii care au condus la aceasta decizie. 

Documentatia tehnica pentru autorizarea lucrarilor presupune:

  • expertiza tehnica a unui expert autorizat MLPAT;
  • releveul constructiei;
  • memoriul tehnic cu solutiile de demolare;
  • memoriul tehnic de protectie a muncii.

In cazul in care casa are mai multi proprietari, acordul acestora trebuie sa fie obtinut sub o forma legala, autentificata de un notar.

Dintre toate acestea, certificatul de urbanism presupune un efort mai mare de obtinere, insa, atunci cand alegi sa lucrezi cu experti care pot obtine chiar si autorizatia de construire a unei noi case, procesul este simplificat, iar multi dintre pasii pe care ar trebui sa ii urmezi tu ca proprietar vor disparea.

Cat costa demolarea unei case si care este pretul autorizatiei?

Unul dintre actele necesare demolarii unei case vechi este chitanta aferenta platii taxei de desfiintare. Nu exista o suma stabilita anterior, care trebuie sa fie achitata, astfel ca aceasta este calculata in functie de mai multi factori. Acestia sunt:

  • taxa stabilita in functie de constructia ce urmeaza a fi demolata;
  • taxa eliberarii certificatului de urbanism;
  • taxele pentru intocmirea Proiectului pentru Autorizatia de Demolare (PAD);
  • taxele pentru avize.

Simplificarea obtinerii autorizatiei de demolare consta in utilizarea unei firme prestatoare de servicii de constructii de case, expertii putand sa se ocupe de documentatia necesara obtinerii certificatului de urbanism, care presupune mai mult efort.

Odata obtinut certificatul de urbanism, se poate depune dosarul pentru eliberarea autorizatiei de demolare.

Este bine sa stii si ca, daca planuiesti sa ridici o noua constructie dupa eliberarea terenului, autorizatia de demolare va fi contopita cu cea de construire, astfel ca nu va trebui sa obtii alte aprobari in vederea construirii unei case noi.

Valabilitatea unei autorizatii de demolare este de 12 luni, cu posibilitatea de prelungire cu inca un an, atat timp cat cererea in acest sens este depusa cu cel putin 15 zile inainte de expirare. De asemenea, certificatul de urbanism este valabil intre 6 si 24 de luni.

Obtinerea unei autorizatii de demolare presupune pregatirea mai multor documente, precum si plata unor taxe.

Pretul demolarii unei case nu este fix, acesta depinzand si de valoarea imobilului care urmeaza a fi desfiintat.

In concluzie, daca doresti sa darami o casa veche, ai nevoie de o autorizatie de demolare, care poate fi obtinuta cu ajutorul unei firme specializate ce dispune de toti specialistii care te pot scuti de pasi importanti si etape de lunga durata in relatiile cu autoritatile locale.

Sursa foto: Pixabay.com.

Share

Contacteaza-ne

Prin prisma pandemiei Sars-Cov2, intalnirile vor avea loc doar cu programare telefonica, intr-o locatie in care se respecta masurile de protectie impotriva raspandirii virusului, situata la Piata Ion Mihalache, Bucuresti.

Compare listings

Compare