/ Proiecte de casa / Blog / Obtinerea unui certificat de urbanism: birocratie si legislatie
Obtinerea unui certificat de urbanism: birocratie si legislatie
Contacteaza-ne
Lucram de luni - vineri : 08.00 - 21.00 sambata : 10.00 - 16.00
Suna-ne
0736.480.048
Chat Online
Incepeti un chat
Programeaza o intalnire
Fa o programare
Scrie-ne
office@hauze.ro

h1-obtinere-certificat-de-urbanism-592x444

Cei care vor sa isi construiasca o locuinta noua pe un teren proaspat achizitionat trebuie sa se ocupe de 2 aspecte extrem de importante.

Primul este constructia propriu-zisa a locuintei, care este un proces de lunga durata si necesita o atentie destul de mare, deoarece, de acesta depinde rezultatul final si confortul ulterior al proprietarilor. Totusi, la acest capitol, munca dificila nu cade pe umerii proprietarilor, pentru ca nu trebuie, in mod obligatoriu, sa includa si implicarea personala a acestora. Acestea sunt sarcini care revin companiei de arhitectura sau a celei de constructie, in buna masura.

Nu acelasi lucru se poate spune si despre procesul legislativ pe care il presupune constructia unei locuinte. Acesta poate fi unul riguros si necesita foarte multa atentie, mai ales ca este unul prestabilit.

Dintre toate aspectele legislative, procesul de obtinere a unui certificat de urbanism necesita o implicare aparte, deoarece documentul este esential pentru legalitatea constructiei.

In mod evident, acesta presupune anumiti pasi si, pentru a obtine un certificat de urbanism, trebuie oferite cateva documente. In plus, exista si anumite costuri implicate care trebuie dovedite prin chitante la solicitarea certificatului.

Astfel, este important pentru cei care au in plan sa isi construiasca o locuinta sa stie exact ce presupune obtinerea unui certificat de urbanism.

Cuprins  hide 

 

Birocratia necesara pentru obtinerea unui certificat de urbanism

Cei care vor sa stie cum se obtine un certificat de urbanism trebuie sa ia in considerare, in primul rand, procesul birocratic. Astfel, este necesar sa aiba pregatit un motiv pentru care il solicita, o serie de documente si trebuie sa achite cateva taxe.

Pentru ce se poate solicita obtinerea unui certificat de urbanism?

Certificatul de urbanism trebuie obtinut, in primul rand, pentru a putea primi aprobarea de constructie a unei cladiri noi. De asemenea, el este obligatoriu si atunci cand se doreste demolarea unei cladiri, schimbarea destinatiei unui teren sau licitare.

Care sunt actele ce trebuie furnizate pentru obtinerea unui certificat de urbanism?

Procedura de obtinere a certificatului de urbanism presupune prezentarea urmatoarelor documente:

– acte de identificare a solicitantului;

– acte de proprietate;

– planuri cadastrale de incadrare;

– cerere tip de eliberare a certificatului de urbanism;

– dovada platii taxei de emitere.

Ce costuri implica obtinerea unui certificat de urbanism?

Este important pentru solicitanti sa stie cat costa un certificat de urbanism. Cheltuiala nu este una fixa, ci depinde de suprafata pentru care este solicitat certificatul. Aceasta poate incepe de la cativa lei pentru suprafete de pana in 12 m2 si poate ajunge pana la zeci de lei pentru suprafete de pana la 1000 m2. Tot ce trece de aceasta limita este taxat cu 0,01 lei/m2. Costurile acestea sunt independente de tarifele pentru proiectele de arhitectura.

1.3-certificat-de-urbanism-de-unde-se-obtine

Legislatia aferenta pentru obtinerea unui certificat de urbanism

Procedura de obtinere a certificatului de urbanism are o legislatie specifica. Aceasta ia in considerare si proiectul de arhitectura care specifica dimensiunea locuintei, precum si alte aspecte esentiale.

Cum se poate solicita obtinerea unui certificat de urbanism?

Certificatul se poate solicita de la primaria localitatii in care se construieste locuinta. Dupa achitarea taxelor si prezentarea documentelor necesare, primaria elibereaza certificatul. In acest fel, ofera solicitantului toate informatiile despre cerintele juridice, economice si tehnice pe care trebuie sa le respecte constructia si terenul.

Ce perioada de valabilitate are certificatul de urbanism odata obtinut?

 

In functie de scopul pentru care a fost solicitat certificatul, acesta poate avea o perioada de valabiltate intre 6 luni si 2 ani care poate fi prelungita o singura data, cu conditia ca solicitarea sa se faca in timpul perioadei initiale de valabilitate.

2.2-cat-costa-un-certificat-de-urbanism

Asadar, certificatul de urbanism nu trebuie confundat cu autorizatia de constructie. Acesta trebuie solicitat si obtinut inainte, pentru a putea primi si acea autorizatie. De aceea, daca vrei sa investesti intr-un astfel de proiect de locuinta, planifica-ti toti pasii din timp si fii atent la detalii.

concluzie-cum-se-obtine-certificatul-de-urbanism

Sursa foto: envato.com

Blogul nostru
Proiect casă - Ce trebuie să știi despre locuințele duplex?
Un astfel de proiect casă presupune construirea a două locuințe individuale despărțite de un singur zid. Deși este o singură construcție, intrarea, facilitățile și grădina...
Citeste mai mult
15 Martie 2023
Arh. Tudor Balanoiu
Proiect casă - Centrala electrică versus centrala pe gaz
Fiecare proiect casă prezintă particularități diferite, astfel și idealul centralei pentru locuința ta se schimbă. Cele mai populare opțiuni pe care le ai la dispoziție...
Citeste mai mult
08 Martie 2023
Arh. Tudor Balanoiu
Proiecte case mici - Cum să-ți amenajezi curtea?
Când vine vorba despre proiecte case mici, spațiul de care dispui trebuie bine împărțit...
Citeste mai mult
01 Martie 2023
Arh. Tudor Balanoiu
Proiect casă - De ce să optezi pentru balcon închis?
Urmează să te muți, însă nu știi ce proiect casă ar trebui să abordezi? Deși balconul deschis a căpătat o mare popularitate...
Citeste mai mult
16 Februarie 2023
Arh. Tudor Balanoiu
Folosim sistemul cookies pentru a asigura buna functionare a website-ului. Daca doresti sa utilizezi site-ul in continuare inseamna ca esti de acord cu politica de cookies si o accepti Politica cookies.